måndag 8 november 2010

Träffas på tok för sällan

Jag nämnde ju tidigare att jag skulle träffa upp Lindah som jag lärt känna via bloggen (www.lyxhustru-sydafrika.blogspot.com) i lördags. Vi mötte upp i jätte shopping centret "gateway" strax utanför Durban och det var jättekul att träffa både henne och hennes sambo D. Alltid kul att emellanåt träffa andra svenskar som också bor här nere för att byta lite erfarenheter och så. Mycket trevligt par och vem vet? De kanske kommer ner till Kapområdet någon gång...

Och igår fick jag äntligen träffa min goda vän S och hennes sydafrikanska man. S och jag har tidigare jobbat ihop och har båda kämpat oss igenom olika svårigheter man stöter på när man flyttar ner till Sydafrika. Var skönt och se att hon trivs bra med sitt nya liv och intressant att höra hennes berättelser om hur det är att bo i KwaZulu Natal och jobba inom den statliga sektorn... Vi träffas på tok för sällan men är skönt med vänner som det inte spelar någon roll hur längesedan man sågs..allt är som vanligt!

Nu sitter jag på Malandela's B&B i Swaziland och tror jag ska svettas ihjäl. Har varit 40+ idag och luften står helt stilla!
Malandelas ligger i Ezulwini dalen och är ett perfekt övernattnings stopp på väg genom Swaziland. Individuellt inredda rum där alla har ett eget färgtema, pool, stor restaurang, internet café och en turistbyrå i samma komplex där man kan boka dagsturer ifall man väljer att bo 2 nätter. Pris: R250 per person inkl frukost.

Inga kommentarer: