torsdag 13 augusti 2009

Home Sweet Home

Tillbaks från min lilla road trip och även om det var superkul att se välbekanta områden nu under vintern så är det alltid skönt att komma hem och få sova i sin egen säng. Hittat en hel del trevliga ställen som jag inte sett tidigare och har tänkt mycket på företaget som jag vill öppna. Fått en hel del användbara kontakter och jag känner mig mer och mer säker på att detta kommer funka.
Ända sen jag blev av med jobbet så har jag varit med om en rad bizarra sammanträffanden och möten och nu känns det som att någonting jag trodde var det värsta som kunde hända, kanske i själva verket var en befrielse. Jag känner mig fri, som fågeln... Nu har jag chansen...

Ikväll blir det middag med några tjejkompisar på Rioja, en restaurang i närheten som jag länge velat prova men nästan glömt bort.

Sen är det dags att ta tag i saker. Måste sätta ut annonser för alla mina möbler, gå igenom alla saker för att se vad som absolut ska med hem, fixa bankkonto och nästa helg flytta ut ur huset..etc, etc.

Om två veckor vid den här tiden kommer jag sitta på planet hem...oj, oj, oj.

1 kommentar:

Gabriella Kruger sa...

Vad exakt är det du tänkt starta/göra i Sverige? Kanske kan vi samarbeta. Jag har själv jobbat inom resebranchen i många år. Vi håller på att starta ett företag i Sydafrika (för visumets skull) men vet inte riktigt vad vi skall syssla med ännu. Ett investment bolag först och främst.
/Gabriella