söndag 2 augusti 2009

Bröllop om ett par veckor

En kompis har visserligen erbjudit sig alldeles seriöst att gifta sig med mig för att jag ska kunna stanna i Sydafrika men det är inte mitt bröllop jag syftar på i rubriken...

Några av er kanske kommer ihåg att jag för några månader sedan fick ett mail från en tjej som heter Linda, där hon skrev att hon och hennes kille ska gifta sig i Kapstaden den 15 Aug och undrade om jag ville vara närvarande.. Och det är ju självklart att jag vill det!

Jag har aldrig träffat varken Linda el hennes blivande man men jag fullkomligen älskar bröllop och alltid kul att lära känna lite nytt folk. Så om ett par veckor ska jag och några kompisar vara med vid vigseln nere vid stranden och sen är planen en bröllopsmiddag och lite utgång senare på kvällen. Ska bli riktigt kul!

När det gäller mig själv så har jag avböjt min kompis A's erbjudande. Trots att jag inte ens vet om jag någonsin kommer gifta mig och inte tycker det är så jätteviktigt egentligen så bor det en romantiker någonstans inom mig som tycker att giftermål för ett uppehållstillstånd inte känns helt ok.
Visst vill jag vara kvar i Sydafrika men det finns gränser.

Inga kommentarer: