torsdag 6 augusti 2009

Så hur var han, skumma svensken?

Jodå, T visade sig vara en trevlig stockholmare i typ 35 års åldern. Vi spenderade dagen med att göra väldigt turistiga saker som Cape point, Godahoppsudden och Boulders pingviner. Och så förstås en lunch på Harbour House, en av mina favoritrestauranger om man vill ha fin havsutsikt och bra fisk och skaldjur.

Vi såg dessutom 2 valar i False Bay och även om jag tror T hade svårt att fånga de på bild så blev han precis lika hänförd som jag alltid blir vid åsyn av dessa giganter..så himla häftigt! Var en som bara låg och guppade och vinkade lite med fenorna och sen en till en bra bit längre bort som hoppade hur många ggr som helst!
T vill jätte gärna åka hem med en bra bild av dessa djur så efter att ha diskuterat saken i några minuter kom vi överens om att göra en road trip tillsammans!
Vi tänker dyka med vithaj i Gaansbaai och se på valar i Hermanus och sen vidare längs Garden Route. T vill spela golf och jag kommer inspektera nya hotel och guesthouses som jag kan använda i mitt nya företag...

Blir nog intressant!

Folk kan kalla mig impulsiv men som jag sa i förra inlägget så får man ibland helt enkelt bara "go with the flow".

Ikväll ska jag spela biljard med min fd granne och lyssna på ganska hemsk karaoke. Men man får 2 öl för 10 kr och det brukar vara packat med folk så varför inte?

Inga kommentarer: