måndag 3 augusti 2009

Fyllda kycklingfileer och ett vintips

Har inga planer för dagen så tänkte laga lite god mat inför tevekvällen hos mina vänner.

I vanliga fall brukar jag inspireras av ingredienserna i kylskåpet och utgå från det men idag var det ett vin som var inspirationen. har en flaska Neethlinghof Sauvignon Blanc (Art: 20086) i kylen och det fick mig att bli sugen på kyckling så nu har jag bestämt mig för att göra potatisgratäng och fyllda kycklingfileer.

Neethlingshof är en trevlig liten vingård i Stellenbosch och Reinhard som driver restaurangen gör ett kanonjobb med sina Food & Wine Pairings. Vinet som jag har hemma idag är ett perfekt vardagsvin och kostar runt 80 kr hemma i Sverige.

Kycklingfileerna kommer jag fylla med feta ost, soltorkade tomater och philadelphia ost, steker fileerna lite lätt och sedan bakas de i en stor form i ugnen tillsammans med en svampsås. Brukar bli gott.. Passar perfekt med ris el couscous till men just idag är jag sugen på en potatisgratäng med MASSA vitlök..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter jättegott!/Anita

jessica sa...

Jag hittade din blogg när jag googlade efter lite restips till i höst. Men så började jag läsa. Fan vad tråkigt med jobbet. Blir det att flytta till Sverige?

Kaljaelsa sa...

Kom
hem o
passa upp oss
med
sådana
läckerheter
någon
gång.
Ofta, menar jag!
Mamma din

Samuel sa...

Hur blir det nu? Ska du ta jobberbjudandet eller blir det hem till Sverige?