tisdag 10 januari 2012

Vintips från Sydafrika

Tidigare brukade jag med ganska jämna mellanrum tipsa om några av mina personliga sydafrikanska favoriter på Systembolaget men just nu i högsäsong blir det lite dåligt med sånt.

Men för ett tag sedan såg jag att en av mina favorit-vingårdar från Tulbagh har fått in ett av sina viner från beställnings sortimentet, till det fasta sortimentet. Kul! Betyder att det funnits tillräckligt med efterfrågan :)

Vingården jag syftar på heter Saronsberg och namnet tål att läggas på minnet, och det är deras Provenance Shiraz som jag tycker ni ska prova.

Art nr: 2094 och kostar 129 kr flaskan. Ett bra balanserat Shiraz med mycket fruktighet.
Tulbagh har flera bra vingårdar och är lite av en gömd pärla som än sålänge, inte många turister hittat till...

Inga kommentarer: