onsdag 18 januari 2012

Min lilla örtlåda

Ni som följt bloggen ända sen start vet att jag tycker det är roligt att odla lite av varje, men att jag sällan lyckas hålla något vid liv...

 Är det inte en mullvad som förstör hela min gräsmatta (mitt STÖRSTA irritationsmoment under hela -2007) så har jag varit ute och guidat flera veckor åt gången så att allt hinner vissna innan jag kommer hem...

Men det kanske finns hopp även för mig :)

I somras lyckades jag hålla alla våra blommor levande ända tills vi åkte ner hit och även om jag inte själv kunde vara med (återigen en guidning som gjorde att jag var borta en längre period) så fick mina goa brorsöner skörda mina tomatplantor.

Och nu ska ni få se...

När mamsen var nere på besök så var hon och F ner till marknaden här utanför och handlade en låda med diverse örter. Och eftersom vi inte har någon trädgård, och jag inte haft tid att leta fina balkonlådor el vad det skulle kunna tänkas heta, så fick helt enkelt en vinlåda offras...för såna har vi ju ganska gott om i vårt hus..ha ha!
Steenberg är ju en av mina favoriter och jag tycker lådorna är snygga så perfekt att man kan få användning av dem även efter att innehållet är slut.

Och jävlaremig vad det växer!


min lilla örtlåda
Kul att ha lite färska örter, trots att vi för sällan lagar mat här hemma när vi jobbar som vi gör...

Och appropå växter.

De här fina rosorna fick jag av bästa F idag..Bara för att. Älskar sånt!

Inga kommentarer: