tisdag 31 januari 2012

Blir mycket Afrika i år

Har precis tackat ja till att köra 2 längre turer här i Afrika under svenska sommaren.

Är Scenic Tours som jag guidat åt under de senaste 7 åren som frågat om jag kan tänka mig att guida ett par av deras VIP turer genom Sydafrika, Viktoria fallen och Kenya i Juli-Sep.  Och efter en hel del pusslande fram och tillbaka så har vi alltså kunnat lösa detta med såväl jobbet på guesthouset som mitt egna företag.

Här är lite bilder från en liknande tur som jag guidade 2010 och ser man tillbaka på allt jag får se och göra i mitt jobb så har jag nog utan tvekan världens "bästa kontor"...



Besök i en Masai by

Reticulated Giraffe, kolla in härliga mönstret som skiljer sig från girafferna vi har här i SA

En Leopard i Kenya som jag faktiskt hann ta kort på..skygga jäklar det där...

Enda tråkiga med dessa två guide-uppdrag är att det inte blir något Sverige alls för mig i sommar :(

och att jag och Fredric kommer vara ifrån varandra i typ 3 månader (Han kommer nämligen åka till Sverige en sväng och sedan åker jag och guidar)

Men det är smällar man får ta och jag längtar verkligen till dessa turer!

 Kommer berätta mer om hotellen vi ska bo på och platserna vi besöker när det börjar närma sig men det är verkligen resor man bara drömmer om att själv få åka på i annat fall....

Inga kommentarer: