måndag 4 november 2013

Biljetter till taffelberget

Jag har ju många ggr tipsat om att man kan köpa biljetter till Taffelberget online och på så sätt spara några rand + att man också slipper en del av kön till linbanan.



Döm om min förvåning när jag skulle köpa biljetter till några kunder för några dagar sedan och online biljetterna var slutsålda?
 Har aldrig tidigare hänt.

Dessutom har de ändrat biljetterna så att man måste välja om man vill ha förmiddags- el eftermiddagsbiljett? Biljetten är fortfarande giltig i 14 dagar från det datum man väljer men det är ju jäkligt irriterande att man inte längre kan åka upp hela dagen.

 Taffelberget är EXTREMT väderberoende så det är sällan man kommer upp på första försöket och att då vara tvungen att vänta till nästa morgon el eftermiddag känns ju väldigt surt. Nej, det här nya upplägget gillar jag inte alls och då tycker jag nästan det är bättre att köa och betala för biljetten på plats när man vet att linbanan är öppen och vädret är bra.

Inga kommentarer: