lördag 11 maj 2013

Lådmannen & Badrums ekorren

I helgen är det bara packning och målning m.m som gäller. På måndag morgon kommer flyttbilen och vi är inte på långa vägar klara...Eller..vi har alltid varit så här..vi skjuter upp allt till sista minuten och när vi väl sätter igång har vi ett ganska välfungerande system.




Tog en kort paus för lunch och lite Rosé vin ute på balkongen (helt UNDERBAR höstdag ute med ca 23-25 grader) och räknade på hur många ggr vi flyttat bara sedan jag och Fredric träffades för 3.5 år sedan.

6ggr!

Som med alla "stress-moment" hittar man alltid nya sidor hos sin partner vid sådana här tillfällen och nu har jag konstaterat att jag lever ihop med låd-mannen.

Fredric samlar på lådor.

Eller rättare sagt: Han slänger inte EN ENDA låda! Tänkte inte så mycket på det i början men kommer ihåg att när vi skulle flytta ur hans lägenhet i Sverige som han hade bott i ca 8 år, så var hela hans vind fylld med alla sorters smålådor...skolådor, original förpackning till dator, micro, strykjärn osv...

och nu är det likadant.
Alla förpackningar som jag trodde slängdes vid inköp, har nu trollats fram.
Så hela vårt bohag är uppdelat i hundratals småkartonger!
Vi har våra glas packade i sina originalförpackningar, hårblås, kastruller, strykjärn, brödrost osv...

Herregud!

Men som tur är så har han själv insett sitt samlande och gått med på att slänga det mesta den här vändan...

Jag å andra sidan är "badrums-ekorre".

Jag som knappt använder smink har inte mindre än 3 stora lådor fyllda med diverse krämer, smink, shampoo, balsam, smycken, olika body lotions m.m

Dags att rensa ut original förpackningar och onödiga toalett artiklar en gång för alla!


Inga kommentarer: