onsdag 8 maj 2013

Flytten närmar sig

Eftersom jag ska vara på resande fot nästan hela den svenska sommaren när jag ska guida SA-Kenya så har vi bestämt oss för att flytta ut ur lägenheten här i Stellenbosch och lägga alla våra grejor i förråd tills säsongen sätter igång igen i början av okt...

Fredric ska spendera sommaren i Sverige och jobba med Sydafrikaexperten under tiden jag är borta.

Har skjutit upp packandet men nu är det HÖG tid att sätta igång..På måndag morgon kommer nämligen flyttfirman. Vi använder ett Storage i Retreat och de känner till oss väl där..."hej Minna, vad kul att höra ifrån dig igen..Hur länge blir ni borta den här gången"...

Ja, herregud! Hoppas detta blir den sista flytten på ett bra tag...Är less på att leva ur resväska och ha mina pinaler utspridda härs och tvärs.

Nästa säsong hoppas vi hyra ett hus som vi kan bo i lääänge...

Apropå flytt så behöver vi byta ut en av heltäckningsmattorna i lägenheten och jag önskar verkligen att jag hade känt till Galltvål för ett år sedan när jag lyckades välta ut ett vinglas på mattan :(

Istället råkade vår städerska bleka mattan.

För er som inte provat galltvål än....KÖP hem! Världens bästa produkt! Tar bort i princip vilka fläckar som helst..Fett, rödvin, olja m.m och det funkar även om fläcken hunnit torka in el tvättats.

Nu åker jag ingenstans utan en tvål i väskan. Så jäkla bra grejer!


3 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Tråkigt med mattan men du....Eunice behöver matta i sitt nya hus. Skulle hon kunna få ärva den gamla kanske?
Har ni bestämt vart ni ska flytta ännu? Lycka till med packningen!

Carita Liljendahl sa...

Afrika! Det är drömresemålet. Har ett fadderbarn i Kenya men vet inte om en träff där blir av, den styrs i så fall av Rädda Barnen (helt ok).

Men jag känner för att se Afrika också som medveten turist - tror att jag levt ett tidigare liv där :-)

Kul att jag hittade din blogg!

Minna sa...

Gabriella,
Mattan är redan bortlovad tyvärr...Men kul att Eunice nu fått sitt hus :)
Ingen aning om vart vi hamnar än..Tar tag i det i sep...Puh!