fredag 10 maj 2013

Shopping & tusen andra saker

Idag har varit en sådan där galen och hektisk dag då man hinner med massor men samtidigt ingenting.
 
Gick upp tidigt och jobbade några timmar på kontoret, åt frukost och körde sedan in till Kapstaden för att uträtta ett gäng ärenden. Är på jakt efter nya Sydafrika-kartor till nästa säsong men döm om min förvåning när butiken jag brukar handla i hade bommat igen..Suck! 

Går att beställa online också men det blir alltid krångligare när man måste tajma in ett bud... 
Får klura lite el helt enkelt åka runt till ett flertal bokaffärer och köpa allt som finns på lager. 

Efter det åkte jag till ett möte där jag skulle lämna in en del viktiga papper och sedan tog vi en snabb lunch på Haiku. 

och titta på detta Inka:


Tro´t el ej men Fredric har börjat gilla räkor!

Efter lunchen blev det en del shopping. Jag har letat efter en ny resväska hur länge som helst och tillslut blev det denna knallrosa sak:


Lär inte missa den på rullbandet iallafall.

 Handlade även en smidig våg som man kan hänga väskan i för att se vad den väger. Är alltid svårt att hitta våg på hotellen och grupperna vill gärna hålla lite koll på vikten i sina väskor under resans gång så denna kommer säkert uppskattas när man är ute och guidar...

Nu är det dags för ytterligare några timmars jobb för mig och Fredric fortsätter med packningen. Snart klara i köket och imorgon ska det målas i sovrummen...Det går framåt.

Om 2 veckor är vi i Sverige!

Inga kommentarer: