onsdag 21 november 2012

Hjälp Eunice få ett ordentligt boende

Ni som följt bloggen sedan starten för 5 år sedan kommer kanske ihåg min förra städerska Eunice?

Här nere anlitar de flesta någon som kommer och städar 1-2 dagar i veckan så när jag flyttade in i mitt första lilla hus jag hyrde på egen hand så knackade en tjej på hemma hos mig och frågade när hon kunde börja jobba...?
Jag som inte var van vid upplägget visste inte riktigt vad jag skulle säga men det visade sig att Eunice som kvinnan hette, hade jobbat för familjen som bodde i huset innan mig och nu var hon således arbetslös.

Självklart vill man kunna hjälpa till så trots att jag var mestadels ute och guidade..ibland borta flera veckor i sträck, så kom Eunice och städade hos mig några dagar i veckan.

En städerska tjänar ca R100-150 per dag.

Jag blev snabbt vän med Eunice och tyckte dessutom att hon var duktig så när svenska familjen Kruger skulle flytta ner från Sverige, så var jag snabb med att rekommendera Eunice till dem och där jobbar hon fortfarande kvar :)

Nu har Gabriella och Harald som det svenska paret heter, bestämt sig för att försöka samla ihop pengar så att Eunice ska kunna köpa sig ett större boende (idag bor hon i ett skjul med sin 6 åriga dotter och 7 månader gamla son). Och naturligtvis vill vi hjälpa till om vi kan!

Mer om deras projekt kan ni läsa HÄR och nu har jag och Fredric bestämt att vi under nästkommande månad kommer bidra med 100kr från varje ny bokning vi får + att vi också kommer lägga en egen donation. Eunice och hennes barn är värda en förändring och ett ordentligt boende och med många bäckar små, så är detta ingen omöjlighet.



Fredric hemma hos Eunice förra året

Så om någon av er läsare vill vara med och bidra kan ni antingen sätta in pengar på mitt Nordea konto: 1141 206 2292 så sammanställer vi alla bidrag om en månad och gör en gemensam donation från den här bloggen, eller så kan ni sätta in pengar direkt till familjen Kruger på följande konto:

SEB konto 5681-29 088 35

Använd Eunice som referens.



STOOORT TACK på förhand!!!

2 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Ohhh tack snälla Minna och Fredric! Vilken grej! Eunice vet inget om insamlingen ännu. Men vi kommer att berätta naturligtvis och vi kommer då särskilt nämna er. Vi tror att hon blir förlägen om vi berättar nu utan vi sparar det tills lite senare. Näst nästa vecka ska vi ta med oss en byggare och vår granne och åka och titta på huset hon har hittat.

Tack igen!

Agneta @ Kjell sa...

Hej Minna,
Vi är gärna med.
Sätter in ett bidrag på ditt konto.
Agneta & Kjell