lördag 17 november 2012

"Bara vara" dag...

Haft en härlig "skrotar" dag då man inte gör så mycket alls, men på något sätt ändå får en massa gjort...

Jag och Inka åkte in till Kapstaden tidigt imorse för att fixa med hennes visum, och inte helt oväntat så var det något papper som fattades...el, vi hade alla papper, pengar m.m men nu skulle de ha 2 kopior av allt istället för en som sist jag var dit..Ja, alltid är det något nytt..Suck!

Efter besöket hos Home Affairs åkte vi hem och hämtade upp F som haft sovmorgon och sedan åkte vi till Dorp Street Deli, ett ganska nyöppnat Café / Restaurang där de har jätte-fräsch mat och mysig liten innergård man kan sitta i.



Det blev Eggs Benedict för oss alla tre och denna hamnade helt klart bland favoriterna...Sedan Café Dijon stängt så har vi liksom inte hittat någon höjdar Eggs Benedict...Men nu så!

Sen kikade vi runt i min favvo-klädaffär (Big Blue) och för en gångs skull gick jag faktiskt därifrån tomhänt, även om jag kikat på några plagg som jag vet att jag vill ha och kommer köpa så småningom..

Eftermiddagen har spenderats på balkongen...Har bl a planterat nya växter i en av våra Steenberg vinlådor, och även sått massa tomatplantor och chilli plantor..



Sen blev det fika med kanelbullar och pepparkakor...Mums!



Imorgon blir det guidning i vindistrikten med en mindre grupp och vips så är det måndag igen!

Inga kommentarer: