onsdag 2 mars 2011

Guidad tur i vindistrikten

Om ni ska spendera några nätter i vindistrikten så kan jag varmt rekommendera att ni åker med guiden Niel på en av hans guidade turer.



För R400 per person får man en heldag bland vingårdar och vackra omgivningar och det ingår alltid flera provningar, privat källartur, samt lunch.
Man besöker förutom Stellenbosch, även gourmetstaden Franschhoek. Ni blir upplockade från ert Guesthouse i Stellenbosch området.


Eftersom jag själv är guide, är jag minst sagt kräsen när det gäller andra guider men Niel är en av mina personliga favoriter och han är otroligt engagerad och verkar älska sitt jobb!


Han är själv uppvuxen i Stellenbosch och känner till området bättre än de flesta.

Vill man boka in sig på en guidad tur i vindistrikten så är det bara att man mailar mig, så hjälper jag er med bokningen.

Har man inte planerat att övernatta i vindistikten men ändå vill göra en dagsutflykt, så brukar vi kunna fixa upphämtning i Kapstaden för en liten extra slant.

Inga kommentarer: