onsdag 9 mars 2011

Börjar närma sig flytten

Oj, oj..om 2 veckor är vi redan tillbaka i kalla Sverige och Värmland. Vart tog senaste 7-8 månaderna vägen?

Så nu är det som ni kan tänka er, ganska bråda dagar här och som vanligt är det massa saker man skjutit upp, som man absolut vill hinna med innan man åker...Hmm..att man aldrig lär sig.

Jag hade planerat vara ledig hela den här veckan för att faktiskt njuta av lite sol och värme, men som vanligt är det grejor som dyker upp på jobbet så det är bara fortsätta vara flitig...

...Men en liten stund på balkongen ska det bestämt hinnas med nu på eftermiddagen.

Om en vecka börjar flytten på riktigt och vi har haft tur och hittat magasinering på samma ställe som jag använde sist, och även bokat flyttfirma via dem.

Skulle kanske kunnat hitta lite billigare om jag tog mig tid att ringa runt som en galning, men den tiden lägger jag faktiskt hellre på något annat så nu blir det som det blir och i vilket fall som helst är det inga större summor det handlar om.

Känns både sorgligt och kul att åka härifrån. Vi är supernöjda med säsongen vi haft här nere och har hunnit med en hel del trots långa arbetsdagar...kommer som vanligt sakna Sydafrika hur mycket som helst, men vi vet ju att vi kommer tillbaka..frågan är bara när?

I Sverige väntar familj och vänner och förhoppningsvis en ganska lugn sommar för mig med första semestern på många år :) Längtar!!!

Vi får helt enkelt det bästa av två världar och det är ju något många drömmer om så jag känner mig väldigt lyckligt lottad!

Inga kommentarer: