fredag 11 mars 2011

Fredags date :)

Veckans date för mig och F blev på Cape Point Vineyards, enda vingården här nere på kaphalvön.



Den ligger precis i slutet av Chapman´s Peak om man kör från Hout bay och är kända för sina vita viner.
Ingen annan vingård har fått samma antal 5-stjärnor i Platter guiden under de senaste 6 åren...
Har länge varit ganska nyfiken på deras "flagship" vin: Isliedh som kostar en bra bit över 200kr flaskan men måste säga att jag blev ganska besviken. Tycker fortfarande att deras starkaste kort är Sauvignon Blanc.




Fredric, som inte är speciellt förjust i vita viner, tyckte vi skulle beställa in en ostbricka och det ångrar vi inte! En av de bästa ostbrickorna jag ätit här nere! (och det har blivit en och annan eftersom jag inte är nåt stort fan av söta desserter).


Enda som fattades i mitt tycke var ett riktigt gott portvin. Då hade jag bannemig hamnat i himlen!

Vårt tips är att beställa med en ostbricka som take away och ta med den ner till Noordhoek Beach och se den vackra solnedgången :) Magiskt!

Ikväll fortsätter vår date med "dinner & a movie", om vi orkar någon middag dvs...

Inga kommentarer: