fredag 15 maj 2009

Mackor på löpande band

Igår hade jag en trevlig middag hemma hos M och A.

M har precis startat eget där hon gör fräscha, ekologiska mackor som hon säljer i de stora kontorsområdena i Westlake. Hon har hållit på i några veckor nu och det har gått över all förväntan. Riktigt kul!

Så nu har hon insett att hon behöver hjälp så gissa vem som provjobbar? Eunice, min städerska :)
Visade sig att E tidigare jobbat i kök och blev jätteglad över chansen att jobba 5 dagar i veckan ihop med M. Bara några timmar varje morgon men alltid något. Håller tummarna för henne!

M är en sprallig, entusiastisk tjej från åmål som jag blivit riktigt god vän med sedan hon flyttade hit förra året. Nu ska de dessutom flytta in i hus om några veckor och jag känner igen mig själv så mycket i hennes lycka över att äntligen få ett ordentligt hem. Hon har precis som jag flackat runt i många år och ett hus är många vuxenpoäng.

Kommer själv ihåg när jag köpte min tvättmaskin och kyl/frys..Vuxenpoängen flödade!

Inga kommentarer: