lördag 9 maj 2009

Kanske borde rensa skåpen lite oftare

Har haft en skön lördag hemma. Perfekt höstdag med ca 18-17 grader varmt och strålande solsken som inspirerade mig till en löprunda på morgonen. Detta med att springa har aldrig riktigt varit min grej men har insett att all öl, vin och god mat här nere definitivt börjat sätta sina spår så nu i vinter har jag lovat min stackars kropp att ge den en liten break och träna lite oftare.

På eftermiddagen bestämde jag mig för att börja rensa ur mina köksskåp för att förhoppningsvis lite senare ta mig till sovrummet och mina garderober som egentligen har största behovet.

Och oj vad jag hittade grejor! Är lite av en hamster på det viset att så fort någon tagit med sig godsaker från sverige, gömmer jag de på nåt "säkert" ställe för att inte frossa i mig allt på en gång. Ibland fungerar detta lite FÖR bra eftersom minnet är bra men kort. Så idag hittade jag en hel låda full av godis! T om en påse Jättesalt och djungelvrål fanns där (mina absoluta favoriter) så det var ju inte annat att göra än att moffa i sig allt på en gång. Nu sitter jag här med sår på tungan och ångrar mig bittert men gott var det.

Tyvärr hittade jag även en del saker som hunnit bli gamla så tror bestämt jag får skärpa till mig och rensa mina små skattgömmor lite oftare.

Nu är det dags för garderoberna och kan redan nu garantera att det inte blir några glada fynd där inte utan snarare jobbiga påminnelser om vilka plagg man brukade få på sig...hmm kanske skulle ta och gömma godiset trots allt!

Inga kommentarer: