måndag 18 maj 2009

Johannesburg på en dag

Sitter på hotellrummet i Sandton, ett av Johannesburgs mest populäraste områden. Kl är 19.00 och jag är redan i pyjamas, redo för lite sömn. Haft en hektisk dag som började redan kl 02.00 när jag inte kunde somna om så gick upp och tog en dusch, gjorde lite mer research och sen kom Henry, chauffören och plockade upp mig kl 04.30.

Landade runt 8.30 och blev mött av R & L, ett supertrevligt par som visat mig runt i Johannesburg och tagit mig till en massa olika guesthouses och hotell som vi skulle kunna använda. Måste erkänna att jag fått en helt annorlunda bild av Johannesburg den här gången och skulle faktiskt rekommendera folk 2 nätter minst.

Checkade in på hotellet sen eftermiddag och fick dessutom min hyrbil levererad. Käkade sushi i en närliggande restaurang och nu väntar sängen. A typical day on the road...

Imorgon vill jag komma iväg så tidigt som möjligt eftersom jag inte ska köra raka vägen till Timbavati där Umlani ligger, utan göra en hel del stopp längs med vägen. Men som sagt..skriver mer imorgon efter safarin.

Inga kommentarer: