onsdag 1 oktober 2008

Gastro bypass operation

Nu har min mor vaknat upp efter sin operation och allt har gått bra så det känns jättebra. Hon har genomgått en sk gastro bypass där man minskar magsäcken etc och förhoppningsvis kommer detta hjälpa henne att minska i vikt efter många års kamp med alla olika dieter som man kan tänka sig. Det kommer bli oerhört tufft i början eftersom man bara kan ta flytande föda och psykiskt blir det en stor omställning då mycket av ens dagliga liv kretsar kring mat. Men vi är alla superglada för hennes skull och ser fram mot mamsens nya liv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

va skönt att det gått bra..inte kul när man e långt bort å oroar sig...
ska sätta mig med ullis på lördag å planera å strukkturera upp resan...kan inte du mejla mig vilket safari å så som du trodde va bäst så vi vet hutr vi ska tänka på resrutten kram

Anonym sa...

En vän till mig har gjort samma operation, för ett år sedan. Hon har fått ett nytt liv, eftersom hon kan göra så mycket mer nu. Jag tror att det är 40-50 kg som hon gått ner nu. Hoppas allt går bra för din mamma!