måndag 20 oktober 2008

Att leva billigt i Sydafrika...

...går om man bara vill. är själv totalt pank nu innan löning (då jag äntligen får mitt efterlängtade löne ök, jippie:) eftersom jag flyttade för ett par månader sedan och varit tvungen att snåla som attan för att få ihop till dubbla hyror.

Så med motsvarande 50 svenska kr på kontot och en hel eeeevighet till nästa fredag, bestämde jag mig för (eller rättare sagt tvingades jag till) att ha en helg hemma och leva så snålt jag bara kunde och det visade sig fungera bra mycket bättre än jag hade hoppats. Hade även en 50-lapp i plånkan och med den köpte jag lite bröd och ost, en öl på lokala puben under en promenad och hyrde dessutom en film..Inte illa!
Nu tror nog många av er att jag ljuger men vissa saker är alltså fortfarande otroligt billigt här nere:

Stor baguette + en bit ost = 25kr
öl på puben= 8kr
videofilm= 12 kr

Nu levde jag självklart inte helt på en bit baguette och öl hela helgen utan rensade ur skafferiet men kände mig ändå glad över att man inte måste spendera en hel förmögenhet för att ha en bra helg.
Istället spenderade jag helgen mestadels hemma i trädgården där jag försöker få bukt med mitt nya gräs och även odlat solrosor, gick 2 långa promenader i otroligt vackra omgivningar,gick till stranden, satt ute i solen och läste en bok och såg dessutom en film. I mitt tycke en helt ok helg!

Nu ska vi se hur långt den kvarvarande 50-lappen räcker...

1 kommentar:

Anonym sa...

hej syrran. nu känns det bra att komma å hälsa på. såg att ölen bara kosta 8 kr.. blir nog en trevlig semster..