onsdag 17 december 2014

Lucka 17: Minnas favoriter

Dagens lucka innehåller helt enkelt en länk till en av våra mest populära resor.



Resan heter Minnas favoriter och i den här paketresan har jag valt ut några av mina personliga favorit-boenden och fokus ligger på en bra safari, några dagar i Kapstaden, och sedan flera nätter i Sydafrikas vindistrikt.


Flera av dessa B&B´s är ställen som jag själv först hittade av en ren slump och som i mitt tycke är små gömda pärlor... och på alla ställena så är det i första hand personalen och det trevliga bemötandet som gjort att jag gillat det extra mycket.
Har även valt bästa rummet på varje boende, så vill man, går det att komma ner lite i pris om man väljer något av de enklare rummen.

Den här resan har varit väldigt populär ända sedan start och reser man under sydafrikanska våren när det är valsäsong, så tycker jag att man kan byta ut några av nätterna i vindistrikten, mot några nätter i Hermanus.

I paketet ingår följande:

  • En natts boende på Garden Court O.R Tambo***, Johannesburg
  • 3 nätters safaripaket på Umlani Bush Camp*** inkl transfer till och från Johannesburg, alla måltider, dryck och 2 safaris per dag.
  • Transfer från flygplatsen i Kapstaden till ert boende.
  • 4 nätters boende på An African Villa**** inkl frukost, Kapstaden
  • 2 nätters boende på Tempel Wines**** vingård inkl frukost, Paarl
  • En Flaska vin och charkis-bricka för 2 personer på Tempel Wines
  • 1 natts boende på Fraai UItzicht**** inkl frukost, Robertson vindistrikt
  • 2 nätters boende på Maison Dail**** inkl frukost, Franschhoek
  • Välkomstpaket med kartor, vägbeskrivningar och annan nyttig information
  • 24 timmars svensktalande jourtelefon

Pris: Från R16450 per person   (ca 11000 kr per person enl gällande valutakurs dec 2014)


Mer info om "min" resa hittar ni HÄR.


Inga kommentarer: