fredag 21 december 2012

Vad vill ni veta om Sydafrika?

Just nu blir det lite halvdanna inlägg här på bloggen och detta beror naturligtvis på att det är mitt i högsäsong, när vi har som allra mest att göra.
MEN...Det är också nu jag har som mest antal läsare (Några hundra per dag) så det tyder ju självklart på att folk som vanligtvis inte "hänger" här ramlar in på bloggen av en slump..in search of something.

Så här kommer en vädjan och önskan till alla er nytillkomna läsare.. Låt oss ha frågestund.

Vad vill ni veta? Har ni några specifika frågor om Sydafrika som resemål m.m...Eller om allt el inget?

Skriv detta i kommentarsfältet så lovar jag att sammanställa allt i ett blogginlägg här framöver..Och blir det inga frågor el kommentarer så övergår jag helt enkelt till att beskriva min dag in i Minsta detalj med dagens outfit m.m ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är väldigt road av vin och älskar Sydafrikanska viner. Har läst din blogg en tid och samlat tips inför vår resa till Stellenbosch i februari. Skulle gärna se ett inlägg med topp 10 vingårdar som är värda ett besök, både med tanke på vin och helheten.

Skulle också gärna läsa om tips på mer barnvänliga utflykter i Stellenbosch, lämpligt för en 11-åring som inte är lika road av vingårdar som vi vuxna...

Tack för en intressant blogg!
Åsa

Bokcaféet i byn sa...

God morgon från Sverige!
Jag tycker du har en jätte intressant blogg! Dels tipsar du om aktuella händelser och ställen att besöka och dels är det kul att få följa ert vardagsliv på plats i Stellenbosch!

Vi har rest 3 gånger i kring Kapstaden och älskar det! Vi har aldrig rest längs den västra kusten, nyfiken på höra mer om det! Även nyfikna på andra vinområden på någon/några timmars avstånd från Kapstaden. Tar tacksamt emot barntips! Sist var sonen 1 år när vi reste där och då var det lätt. Han satt nöjd med kex och vattenflaska när vi provade viner. Nu är han 3 år och kräver lite mer förstås!
Tar tackamt emot tips på self catering/gärna stugor på gård/vingård då det var en hit på föregående resa.

Bästa hälsningar
Anna