fredag 30 mars 2012

Zanzibar

För mig har Zanzibar alltid låtit lite för långt bort..Lite off mellan Sydafrika-Sverige på något vis och ett ställe jag aldrig själv besökt.

...än...

Nu har vi precis bokat in en studieresa till Zanzibar i maj! Vi kommer bo riktigt flått, åka på dagsutflykter, äta gourmetmiddagar m.m och jag längtar så jag dör!



Vi kommer bo på 4 olika mer el mindre lyxiga hotell och jag skiter totalt i att maj är en av de mest regnrikaste månaderna...
Jag behöver sand mellan tårna!

Vi är ju som jag tidigare skrivit om,  på jakt efter bra sol och bad alternativ för bröllopsresor, som kan kombineras med exempelvis safari i Sydafrika och på så sätt är Zanzibar ett givet alternativ...

Så om ca 6 veckor så kommer jag alltså hänga här:


Vi kommer besöka dessa ställen om någon vill bli inspirerad:

 Jafferji House Stonetown


Breezes Beach Club

The Palms

Baraza

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad kul! Efter mycket velande fram och tillbaka har vi bestämt att det är dit vi förlägger vår vinterresa. Kombinerat med 6 dgrs safari i Serengeti och Ngorongoro.

Mia sa...

Hej Minna! Jag är så förtjust i din blogg att jag nu skrivit och länkat till den inne hos mig.

Kram