lördag 10 mars 2012

Spännande sommar!

Nu har vi bestämt att jag kommer åka till Sverige i sommar :)

 Tanken var att jag skulle vara kvar här i Sydafrika hela "vintern" och att Fredric skulle åka hem hela juni. Blir dyrt med flygresor för oss båda, speciellt nu när vi planerar en resa till Mozambique också och sen behöver ju någon vara på guesthouset också...

Men efter att ha kollat igenom vår ekonomi och pratat med ägarna på guesthouset, så har vi kommit fram till en lösning så nu kommer jag följa med till Sverige och vara där första veckan av juni. Kommer mysa med lillkillarna (mina brorsöner) och sen kommer jag även kunna vara med på en av mina bästa barndomsvänners bröllop :)

 Ska bli hur kul som helst!

Gullungen Lucas

Så det kommer bli minst sagt en fullspäckad sommar!

 Först ska vi resa i de östra delarna av Sydafrika (Durban, St Lucia och Kruger) för att inspektera fler guesthouses osv, och sedan blir det en veckas semester i Mocambique..

Och sen kvalitetstid hemma i Värmland bland släkt och vänner...några veckors jobb på guesthouset och sedan guidar jag två stora turer upp till Kenya! På de resorna reser vi igenom hela Sydafrika, flyg upp till Viktoria fallen och Zambia och sedan 2 veckors Safari-rundresa i Kenya.

Vic Falls Aug 2010


Sagt det förut men jag har verkligen att av världens bästa jobb!

Inga kommentarer: