torsdag 22 mars 2012

Höst i luften...

Fattar inte vart den här säsongen tog vägen??? Redan slutet på mars och som vanligt känns det som att man inte hunnit med någontig alls! Igår gjorde jag färdigt de sista välkomstpaketen för den här säsongen för gäster som kommer ner under påsken och sedan lugnar det ner sig rejält.

Är betydligt färre bokningar under den svenska sommaren eftersom det är vinter här då.
Ganska skönt iochförsig. Kan räkna på min ena hand de dagar jag varit helt ledig sen i augusti så jag börjar känna mig riktigt slut nu!

Börjar bli höst ute med temperaturer runt 15 grader på morgnarna och vinrankorna utanför vår balkong börjar så sakteliga få en gulröd nyans. Längtar faktiskt efter hösten och att för första gången kunna följa färgskiftningarna här i vindistrikten på nära håll.

Igår åkte jag och Fredric till en av gårdarna nära oss: JC Le Roux, som är kända för sina bubbelviner. De flesta är alldeles för söta för mig men vi tänkte prova deras restaurang eftersom den ligger så nära vårt hem..

Lite tråkig restaurang om jag ska vara hel ärlig (kal och intetsägande) med lika intetsägande meny faktiskt. Åt en helt ok pasta men det var på tok för mycket mat så jag gav upp efter bara några tuggor.

Ibland kan jag tycka att portionerna blir FÖR stora så att man helt enkelt tappar aptiten...

Så istället åkte vi till Clos Malverne, som vi ju är stammisar på vid det här laget. Båda var sugna på deras Choklad fondant till efterätt men döm om vår förvåning när vi kom dit och den var borta!

De har nyligen lanserat sin höst/vinter meny och då har de bytt ut den superduper-goda fondanten fylld med vit choklad, till en kola variant istället. Den fick klart godkänt men fortfarande inte i närheten av den andra.

Däremot såg jag att en tidigare favorit som försvann i höstas: Tempura Prawns, var tillbaka, så ska bli spännande att prova nya 4-rätters lunchen så småningom.

Tyvärr krånglar det att lägga upp bilder idag men sen har ni ju iochförsig sett bilder från Clos Malverne flera ggr om tidigare så det gör nog inget ;)

Inga kommentarer: