måndag 5 mars 2012

Drömmer mig bort...

Sitter och planerar en resa till Mocambique i maj :)

Dels tror jag det kommer bli fler och fler som vill kombinera en aktivitets-fylld resa till Sydafrika, med sol och bad och total avkoppling i Mozambique.

 Men största anledningen är att jag behöver ett break. Kommer inte ens ihåg när jag hade semester sist. På riktigt.

Tror det var 2003 när jag och min dåvarande pojkvän åkte på en kryssning till Bahamas för att fira hans 25-års dag och för att kolla om det verkade ok att jobba på båt.  6 mån senare jobbade vi båda på kryssningsbåt och även om det var kul och lärorikt så skulle jag aldrig kunna åka på kryssning för mitt eget nöje igen...Blir liksom en annan sak när man vet hur det ser ut "på andra sidan".

I vilket fall som helst så har jag inte varit på en sol och bad semester sedan dess. Har flängt runt halva jorden både en och två ggr men det har alltid varit som guide el annat jobbsyfte...

 Men nu så!

I maj tänker jag sitta på en strand med en paraplydrink och göra absolut ingenting.  I en hel vecka! Jag har lovat Fredric att sätta mailen på out of office och vara helt ledig. Ska bli underbart!

 Planen för oss är att ta bussen från Krugerområdet till Maputo och därifrån köra på egen hand upp mot Vilanculos och sedan ta ett flyget tillbaka till Johannesburg.


3-stjärnigt resort i Vilanculos


Verkar krylla av riktigt fina resorts men vår budget kommer nog inte tillåta mer än ett par nätter på ett resort och resten av tiden tänkte vi försöka hitta B&B´s osv men här kommer en bilder till er som också vill drömma er bort en stund....

Tänk bara..En öde strand, en solstol, en bra bok och total avkoppling...


Jag på en strand om några månader


Tänker frossa i fisk och skaldjur
Och har jag tur så får jag bo här en natt el två...
Mmmmm...Nu förstår jag varför folk gillar att planera en resa i god tid..halva nöjet är ju detta liksom. Att drömma sig bort...

Någon som varit i Moz och kan ge oss lite tips?

Inga kommentarer: