onsdag 3 mars 2010

Hotell inspektioner i Kapstaden

Nu har första gruppen åkt hem till Sverige och jag och F har gjort diverse hotellinspektioner för Sydafrikaexperten. Bodde först en natt på Brenwin Guesthouse , jättemysigt litet ställe i Green Point på gångavstånd till Waterfront med helt ok priser.

Sedan bodde vi i Penthouse Sviten på Bantry Bay Luxury Suites, riktigt flådigt och fint ställe med jättefräscha rum, utrustade med kokvrå om man vill bo lite längre och ha ordentlig kyl och micro etc.

Och idag körde vi till vindistrikten och ett av mina favorit ställen, Lovane. Denna pyttevingård är en av Sydafrikas minsta gårdar med bara ca 2.5 hektar och även om det är en väldigt ny gård med bara några få år på nacken (första skörden 2006) så är vinerna helt ok och framförallt boendet supertrevligt. Fina nyrenoverade rum och bra service har gjort att detta är Guesthouset jag helt klart använder mest till mina kunder som vill bo i Stellenbosch området.

Imorgon fortsätter resan längs R62 till Montagu för ytterligare vinprovningar och ännu fler inspektioner. Kommer bo på Anchorage Inn och hoppas kunna prova på en middag på Jessica's som blivit rekommenderat av min gode vän PJ som är hotellchef på Montagu Country Hotel, även det ett helt ok hotell.

Inga kommentarer: