lördag 13 mars 2010

Tecken på att man varit för länge i Sydafrika

Bor på ett flygplatshotell i Johannesburg medans jag väntar på att min nästa grupp landar imorgon bitti och gissa om jag höll på att sätta vinet i halsen när tjejen kom med notan: R30.00 för ett glas husets röda (som dessutom hade massa korkbitar i glaset)

What The F#%&? tänkte jag...ok att man ofta betalar detsamma och mer därtill för ett glas kvalitetsvin men detta...hmmm..

Sen började jag tänka efter hur mycket jag skulle ha betalat för samma vinglas hemma i Sverige och antar att jag inte har rätt att klaga...


...men ändå

2 kommentarer:

Frida Jensen sa...

Vilket hotell bodde du på?`?? För när vi fastnade där nere i helgen bodde vi på Protea - så sjukt coolt ställe^^

Och känner igen det där med priserna - köpte läsk varje dag hela förra veckan eftersom den bara kostade 11 kronor haha

Anonym sa...

30 spänn!!!!!! WOW!!! Måste vara nytt rekord för husets vin! Jag som gnällde på servitrisen på CT airport för de tog R27:- för ett glas.....haha...

Mvh/ Lars