fredag 6 februari 2009

Tips på Boende i Addo National Park

Appropå min brors förlovningstripp till Addo National Park tidigare i veckan så har jag redan fått mail från folk som undrar ang boende, kvalitet på safari etc och jag lovar återkomma med ett ordentligt inlägg om detta inom snar framtid.



Men stället jag hade bokat in lillebror på heter Elephant House och är perfekt för en romantisk getaway. En liten Lodge med bara 9 rum och väldigt personlig service. Nära till national parken, 2 swimmingpooler, privat massös som ger gratis behandlingar, bra mat etc, etc.



Kostnad: Ca Zar 1500.00/person per natt el om man vill ha ett billigare rum så boka en av deras Stable cottages för ca Zar 600.00/person. Oxå helt ok.

Från Elephant House kan man lätt boka in sig på olika Safaris el helt enkelt köra runt själva i parken om man vill det. Fördelen med Addo är att det är Malariafritt jämfört med t ex Kruger.

Jag valde att ge dem en dags safari upplevelse på Pumba, en av de privata Game reserves i området och ett ställe som vi använder mycket på jobbet och som jag varit till ett oräkneligt antal ggr. För en eftermiddags safari på ca 2.5 timme med middagsbuffet inkl dryck + ytterligare en kvälls safari betalar man ca Zar 720.00/person

Men som sagt, återkommer med mer tips om safari i Sydafrika snart.

Inga kommentarer: