lördag 21 februari 2009

Rond 3- Minna Vs Mulle mullvad

Min eviga kamp mot min värsta fiende här nere: Mulle mullvad, har nu kommit in i ett nytt skede. Tidigare har jag haft fullt sjå med att skyffla bort all sand som han gräver upp utan att kunna hitta hålen och nästan kännt hur han suttit nere i sina gångar och hånskrattat åt mig.


Men så idag vände det plötsligt då jag hittade inte bara ett utan två av hålen!
Så beväpnad med en hel ica kasse full av hundhår (sponsrat av Sun Valley dog parlour) har jag nu krupit på alla fyra och försökt täppa igen dessa hål och samtidigt fixa till gräsmattan något sånär.


Än så länge står det typ 10-0 till Mulle men kanske att Minna tar revansch..el?
And so the saga continues...

2 kommentarer:

Samira och Björn Waenerlund sa...

Hej Minna,
Hur har det gått med mullvadsjakten? Fungerade det med hundhår?
Hälsningar
Björn

Minna sa...

Hej Björn,
Jodå det fungerade ett tag men så i helgen var han tillbaka igen...fortsätter troget med hundhåret så bara hoppas att det håller honom borta i fortsättningen.
Men lite frustrerande är det allt...

Hur länge kommer ni vara kvar här nere i år? Hoppas fortfarande att jag ska kunna få tummen ur och kika förbi hos er snart men med trasiga bilar, vilsna turister och annat som kommer i vägen så vill jag inte lova något. Ha det gott!
Minna