torsdag 12 februari 2009

Att jobba som Travel Producer

Ok, jag erkänner att jag blev lagomt uppretad på grund av Robben Island tidigare idag och tog ut mina aggressioner mot fel folk och det skäms jag för.

I vanliga fall älskar jag mitt jobb och även om man självklart inte älskar alla delar av sitt jobb så får man ta det goda med det onda. Och precis efter att jag ventilerat ut min ilska tidigare så damp det ner ett mail från en av mina kunder som ville tacka för en fantastisk resa och som vill komma tillbaks igen nästa år. Puts väck så hade jag världens roligaste jobb igen!

En del av mitt jobb är att överse alla gruppbokningar, se till att allt flyter på och är ansvarig för charter bolagets resor. Men det är ändå de individuella hyrbilspaketen som är kärnan i företaget och som också ger mest. Jag skräddarsyr ihop folks drömresor och även om det emellanåt kan vara frustrerande att försöka få allt att flyta som man vill, hitta något som passar just deras önskemål etc så är det ändå en otrolig känsla att få dessa tack mail samtidigt som jag lär mig massor om Sydafrika hela tiden..Så skitsamma om vissa attraktioner får mig att svära..Jag gillar fortfarande mitt jobb. Skarpt!

Inga kommentarer: