måndag 19 januari 2009

Punktering mitt i natten

Hade en ok helg. inget egentligen att rapportera förutom att jag fick punka med Volvon kl 01.00 på natten mellan Fre- lör men det gick bra. var på väg hem från en middag hemma hos några vänner när det hände och befann mig i Muizenburg så jag låste bildörrarna medans jag väntade på taxi för att ställa sig och byta däck mitt i natten skulle nog inte vara någon större hit. Sedan fick jag hjälp av taxi gubben nästa morgon att byta till reservdäck etc så det löste sig tillslut även om däckbytet blev en dyr affär.

jag och Sam, taxi gubben börjar bli riktigt goda vänner vid det här laget då det bara finns ett taxi bolag här nere och han kör alla nattpass..Jag borde få stammiskort hos dem ;)

I lördags grillade vi hemma hos några kompisar och satt uppe långt in på natten och drack rödvin och whisky. Något som jag ångrade bittert söndag morgon men sånt hör ju till....
Helt ok helg iallafall...
Nu har jag bara en vecka kvar på jobbet innan jag får efterlängtad semester och familjen kommer på besök :)

Inga kommentarer: