söndag 25 januari 2009

Ingen fiskelycka men lycklig ändå

Haft en riktigt trevlig helg. Började med sundowners nere vid Noordhoek beach tillsammans med M + A då vi såg på den vackra solnedgången. Senare blev det utgång med några andra vänner I Kalk bay och jag måste erkänna att en tidig tid hos frissan nästa morgon bittert ångrades..Men, men..fick alltså äntligen klippt mig och känns skönt med lite kortare nu under sommaren.


Inatt höll jag och en annan kompis oss vakna hela natten för att kl 03.00 åka ut med båten och fiska. Var hur kul som helst! Vi använde oss av handlinor som man ska dra upp fiskarna med och även om jag tyvärr inte hade någon vidare fiskelycka (fick en liten haj och någon slags malfisk som bådda släpptes tillbaka) så var det ändå helt underbart att komma ut på havet och få se soluppgången: Dagar som denna påminner en om vilket fantastiskt land man bor i!

U lyckades i allafall fånga en jättefin Cape Salmon som ska grillas ikväll och jag känner på mig att detta definitivt inte var sista gången jag åkte ut. Känner mig riktigt lycklig just nu.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... äpplet faller inte långt från päronträdet. Du kanske blir lika biten av att fiska som din pappa är.
Frisyren är jättefin på dig.
Kram

Samira och Björn Waenerlund sa...

Hej Minna,
Låter som om ni hade en härlig fisketur i arla morgonstund. Var det helt privat ni åkte ut eller var det någon arrangör som ni åkte ut med och som du kan rekommendera?

Letar också efter någon bra arrangör av Shark-diving och Skark-spotting. Har du några tips?

Hälsningar Samira & Björn