fredag 9 januari 2009

Att tanka har blivit billigt

senaste veckan har det florerat rykten om att bensinpriset skulle sänkas rätt så drastiskt här i Sydafrika och för en gångs skull visade sig ryktena stämma för igår sänktes bensin priset ner till R5.76/litern (ca 4.70 kr)!
Igår var jag ute och guidade i vindistrikten och fick just frågan om bensin och skulle precis svara mitt standard svar när jag fick syn på en BP mack med nya priset uppe. Nice!

Precis som hemma i Sverige har priserna skjutit i höjden de senaste åren och bara för några månader sedan låg det över 10-strecket, vilket är hutlöst med tanke på lönerna här nere...

Inte ens när jag flyttade hit var det lika billigt som idag så nu ska här tankas för vem vet när det höjs igen?.. så istället för att betala ca R500 varje gång jag tankar så kommer jag nu undan med knappa R230 istället... gillas skarpt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena tjejen,

Har varit lite aktiv på leta-resa-fronten och har en resa inrutad och klar 28:e okt till 14:e november. Vill bara få klartecken från dig först...och så är du för en gångs skull inte på MSN! :)

Försöker få tag på dig imorgon bitti.

Anonym sa...

Weehhoo.Hoppas att du mår bättre. Och att vårt "fullmoontrick" funkade..Ville bara meddela att min mobbe funkar igen. Vad har du för e-mailadress??

xxxxxxx Madde