måndag 26 januari 2009

Out of Office reply

Kan ni tänka er! Jag har gått på semester..mitt i säsong. Idag skickade chefen ut ett meddelande till samtlig personal med en DND request på mig. Dvs "Do not disturb Minna"-she's out of range.



Hon gjorde det klart och tydligt att jag absolut inte får störas el kontaktas i annat ärende än privat. Känns skumt att faktiskt kunna vara ledig nästan en hel vecka mitt i säsong men jag behöver det. Har varit nära att gå in i väggen ett par ggr de senaste månaderna så nu när min familj är på ingång så tvingade min chef mig att ta lite ledigt..och även om jag först blankt vägrade då jag vet vad körigt det är, så insåg jag själv att detta är nödvändigt om jag ska hålla i längden..och även om jag självklart inte kommer kunna släppa jobbet helt, kontrolfreak som jag är, så ska jag ändå verkligen försöka.





Och det känns faktiskt helt ok. Sitter här med min första semesterbira i handen (black label förstås) och njuter av eftermiddags solen. Imorgon landar Nilivaara klanen och livet är helt enkelt fantastiskt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fin blogg du har, titta gärna in till mig:)
Ha en bra kväll
/Denise

Anonym sa...

Njut nu minna..försöka att släppa...gosa ordentligt med Lukas nu! du blev skit snygg i håret! jätte bamse kram Linda

Anonym sa...

Tror knappt det är sant! Workoholic Minna har blivit 'tvingad' att inte få bli störd under ledigheten - på tiden! Ha det underbart gott och du, tänk inte på jobbet heller om du kan :-) Kram och sköt om dig, vill inte höra att du kör in i den där berömda väggen! Loella