lördag 29 november 2008

Sommar koncerter i Kirstenbosch

Vill passa på att tipsa om söndags konsterterna i Kirstenbosch botaniska trädgård nu under sommaren. Fram till början på April så samlas tusentals kapstadenbor i Kirstenbosch varje söndag eftermiddag för att ha picknick och lyssna på några av landets mest populära band och artister.

Är en helt fantastisk stämning så om ni befinner er här nere på en helg, missa inte detta! Konserterna går av stapeln mellan 17.30-18.30 men se till att ni är där i god tid innan då det blir minst sagt kaotiskt med alla som försöker hitta parkering etc. Har man ingen picknick med sig kan man även köpa det på plats. Konsert biljetterna kostar allt mellan R50-70-person beroende på vilket band som spelar.



Själv hoppas jag hinna med Seethers frontman Shaun Morgan och ett annat Rock Band: Prime Circle...


för mer information och program så kolla in: http://www.sanbi.org/frames/whatsonfram.htm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du Minna, jo du har nog världens bästa jobb faktiskt... Jag tänkte fråga dej om Bungyjump, det där skithöga... Om två veckor ska jag och en hel drös med folk till Kapstaden och min sambo vill absolut hoppa. Behöver man boka i förväg, är det svårt att hitta... såna grejer... Blir himla glad om du kan dela med dej lite av din kunskap...

lillorjan@msn.com

Anonym sa...

Jag kommer garanterat inte att dimpa ner i Southafrica nångång snart, men njuter oerhört av din blogg. Längre fram i tiden kanske, dottern är bara 17 år ännu, men "sen" ska jag ut o se världen också! Kryllar ju av härliga bloggar då man kan följa er exil-svenskar och man blir så sugen! Världen måste ju vara öppen även för oss "gamlingar" fast vi precis passerat 40 va?