tisdag 25 november 2008

strutsfarmar och 35 grader varmt

befinner mig ute på resande fot som guide längs med garden route. Har varit dåligt väder senaste veckorna men nu har tydligen sommaren slagit till och idag i Oudtshoorn som för övrigt är strutsarnas huvudstad, hade vi ca 35 grader i skuggan ...Hot, hot, hot
Imorgon är ledig dag och sen ytterligare en vecka med denna gruppen på safari och annat innan jag är tillbaka i Kapstaden i mitten på nästa vecka. Kommer guida i Kapstaden ytterligare en vecka innan det förhoppningsvis återgår till det normala veckan efter... och innan vi vet ordet av kommer det vara jul!

är inget fel med att guida men jobbigt att hinna med mitt "vanliga" jobb på kvällarna..kroppen värker..hjärnan känns död och imorgon har jag ledig dag då det blir ordentlig massage och läsa bok for att slappna av.. lovar att skriva mer när det lugnat ner sig..ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du din lilla arbetsnarkoman... Jobba inte ihjäl dig! Hoppas på att få se dig snart. Hur gick det med bilen?? Fick den in på sjukan eller? Och din lilla räkost måste jag snart låsa in, alistair är väldigt tempted att öppna den..;) ahahahah
Ta hand om dig

Kramar Madde