torsdag 13 november 2008

Trodde det skulle vara sommar??

Vi har haft ca 23-28 grader de senaste 2-3 veckorna här nere så döm om min förvåning då jag plötsligt fick en varning på telefonen ang en storm. Har regnat och blåst som attan i snart 4 dagar. Själv har jag befunnit mig på resande fot längs med garden route då en av våra guider blev hemskickad och jag fått hoppa in... Garden route är ändå känt för just sol och bad så kunderna är lagomt glada..men vad ska man göra? vädret är en av de få saker en annan inte kan rå på.

Idag är jag på kontoret och fõrsöker jobba ikapp..Imorgon blir det guidngin på kaphalvön och senpå kvällen en efterlängtad trip upp till vindistrikten dr jag och min tyska kompis ska gotta oss hela helgen...
Ska bli helt underbart skönt att kunna stänga av mobilen för första gången på evigheter..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Minna!
Läst din blogg och har fått en fantastisk inspiration! Jag heter Cecilia, 21 år, och studerar andra året på Hotell och Värdskapsprogrammet vid Resturanghögskolan i Grythyttan (Örebro Universitet). Vi har 8 veckors utlandspraktik på vårterminen 2009 och har funderat på Sydafrika och Kapstaden och verkligen fastnat för det. Jag har sökt info och försökt kontakta personer som bor eller har varit där och kan dela med sig av sina erfarenheter, vad det gäller allt från boende till eventuella praktikplatser. Vore helt fantasktiskt om du skulle vilja berätta lite för mig hur man kan gå tillväga med allt! Med vänliga hälsningar, Cecilia Ljung, mailadress: ljung_8@hotmail.com