söndag 7 december 2008

Aliens or what?

Har ju jobbat som attan för att få ordning på min lilla trädgård och anlitade t om en landscaper som lagt helt nytt gräs och planterat nya blommor och min uppgift har sedan varit att vattna det nya gräset så mycket jag kan och hålla efter ogräs och annat...Och jag har faktiskt börjat tycka att trädgårdsarbete är riktigt trevligt.

Men döm om min ilska då jag helt plötsligt fått sandhögar som poppar upp i hela trädgåren..upp till en meter höga och helt perfekta! Tänkte först att det kanske var en mullvad el nåt men har inte hittat några hål och är nu lagomt trött på att skyffla sand varje kväll när jag kommer hem. Tänkte sen att det kanske är all vinden som blåser dessa sandhögar från stranden men det verkar lite långsökt så nu får jag nog inse att att det måste vara något slags djur )kanske en sork?) som är boven för vad skulle det annars vara??? Aliens???

Är i vilket fall oerhört irriterande då min splirrans nya fina gräsmatta nu blivit helt förstörd! Så nu är jag på krigs stigen och ska minsann lösa detta mysterium...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fågelspindlar!! De brukar göra såna där högar!

Samira och Björn Waenerlund sa...

Hej Minna,
Läste du mitt inlögg om mullvadsterroristerna som härjar i våra trädgårdar här i Somerset West? Här är länken:
http://sydafrikablogg.blogspot.com/2008/12/mullvadsnytt-kapitel-3.html

Hälsningar Björn

PS. Din bok "Stjärnkrogar och favoritrestauranger i Sydafrika" väntar fortfarande på dig. DS