onsdag 16 juli 2008

Social Book Club

Har ju skrivit tidigare om vad svårt det kan vara att träffa nytt folk här nere i Kapstaden eftersom jag nu jobbar på ett litet kontor och inte längre har samma naturliga sociala nät som man hade när man jobbade på hotell...
Så har klurat och letat länge efter sätt att hitta nya vänner på och även om det inte finns mycket att välja på har jag äntligen kommit igång så smått..

Har nämligen gått med i en sk "social book club" Man är ett gäng som träffas och byter böcker i princip...
Var på mitt första möte igår och hade inga som helst förväntningar..kan ju vara vilka tokstollar som helst men visade sig vara jättetrevligt folk. Vi var bara 5 stycken igårkväll. 4 kvinnor och en man. Alla hade tagit med sig 2 böcker var att lägga till "biblioteket" och man pratade lite om varje bok. om man tyckte den var bra, dålig el varför man valt den.. Sen hade alla med sig 50 rand att lägga till bok "potten" så personen som ska hålla i nästa möte köper några nya böcker för de pengarna.. sen lånar man med sig böcker om man vill från "bibblan".

Nu ska det väl erkännas att det inte blev så mycket bokprat utan mest vanligt chit chat om allt mellan himmel och jord. Ingen av oss hade ju träffats tidigare och det var kul att höra vad som fört oss alla tillsammans etc.

är 2 medelålders damer varav den ena jag faktiskt måste sätta lite knasvarning på men den andra var riktigt trevlig och det var hon som hade startat klubben för ungefär ett år sedan.

Sen var det en kille i 30-35 års åldern och han var oxå trevlig men den jag klickade bäst med var ändå en engelsk tjej i 35 års åldern som oxå nyligen flyttat ner till Sydafrika så vi har båda en hel del gemensamt på det viset. Hon bor inte alltför lång från mig så förhoppningsvis kommer vi träffas fler ggr. Lyckad kväll med andra ord :)

Fick en inbjudan till en snigel och champagne fest nästa vecka...Tydligen nåt företag som odlar gourmet sniglar uppe i vindistrikten..lite långt att köra bara för en kväll mitt i veckan så skippar nog det..fast vem vet?

Ikväll blir det gym och sushi efteråt och till helgen ska jag måla om i lägenheten!
Har valt ut en grön ton och en lila ton..Blir bara en vägg i vardagsrummet och en vägg i sovrummet så vi får väl se hur det går..Kan inte påstå att jag vet så mycket om detta men det ordnar sig säkert..

Inga kommentarer: