lördag 5 juli 2008

Att gotta sig med en bok

Alla ni som kanner mig vet vad mycket jag alskar att lasa men tyvarr har jag knappt last nat de senaste aren..Nagra pocket pa flyget nan gang da och da..typ. Tittat desto mer pa film...

Men nu har jag antligen kommit in i en lasar period igen. Och verkligen njuter av att jag faktiskt har tid att lasa..vad mycket jag vill!

Kopte pa mig en bunt med bocker under resan till Kanada och Sverige och fick tyvarr inte ens med mig allihopa hem pa grund av att jag prioriterade nagra kg svensk ost istallet men hoppas att nagon som kommer ner pa besok sa smaningom kan ta med sig resten..

Anyway, har sedan jag kom hem hunnit lasa inte bara en utan 4 bocker! Valdigt lattlasta pockets..men anda. Var 2 Kajsa Ingemarsson, Inte enklare an sa och Lyckans hjul och tycker hon skriver helt ok. Bra feel good romaner. Sen laste jag aven Bitterfittan av Maria Sveland som ju fatt sa himla bra recensioner etc men maste saga att jag vart lite besviken.

Den var helt ok och visst blir man lite arg pa att Svenskar som ju ska vara sa jamstallda i hemmet etc fortfarande har nagon slags outtalad deal om hur det ar kvinnan som alltid maste ge med sig med karriar etc, men maste erkanna att jag kanske inte ar en jattefeminist trots allt. Visst tycker jag att allt ska delas lika etc men jag blir inte specielt upprord av att hora hur det ar..konstigt. Intalar mig sjalv att jag minsann aldrig tanker ge vika och att den jag kommer dela livet med maste ha samma grundvarderingar men det ar ju latt att saga sa nu...far val se hur det ser ut nar det val hander...Men bitterfittan var iallfall helt klart lasvard, aven om jag som sagt tyckte den blev lite mycket emellanat.

Sen laste jag aven Smuts av Katarina Wennstam och den daremot gjorde mig arg. Handlar om sexhandeln i Sverige och det verkar vara ett mycket storre problem an vad jag hade en aning om...Mycket bra bok!

Har en bunt med andra pockets som jag tankt ploja igenom den narmsta veckan och sen ar det forstas den tredje Stieg Larsson boken! Alla som last millenium serien vet vad jag snackar om nar man vill forsoka halla sig sa lange det gar eftersom man inte vill att den ska ta slut..sa jag har lovat mig sjalv att spara den till en helg nu i vinter nar regnet oser ner och man har tid att stracklasa..langtar verkligen..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Minna!

Läste din artikel på backpacking.se ang. jobb på kryssningsfartyg. Är otroligt intresserad av detta, är 23 år och bor nu i Spanien men kommer från Sverige. Har jobbat som hotellreceptionist i flera år.
Har du någon mail man kan nå dig på, har du några tips/kontakter vore det underbart!

Hör jättegärna av dig på liibohlin@hotmail.com

Tack! :) Mvh Lii