onsdag 23 juli 2008

julgront och porrlila!



Som ni vet hade jag stora forhoppningar om mitt malar projekt i helgen. Hade valt ut farger och alltihopa och akte glad i hagen hem for att satta igang..tog inte lang tid innan jag borjade tappa talamodet och nar fargen senare pa kvallen tog slut holl jag nastan pa att lipa..men, men..tog nya tag dagen efter och avslutade allting pa sondagen..Maste dock erkanna att resultatet vart sisadar.. Vardagsrummet ar ok men sov rummet blev lite for skarpt..dom sjalva...

sa tror inte att jag kommer ge mig pa ett malar projekt i forsta taget..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Minna!
Jättekul att läsa din blogg.. Du har hunnit med så himla mycket.
Har kommit tillbaka till Sverige efter 4 år i New York och 4 månader på en båt. Funderar på att flytta till Cape town, var där några dagar i vintras och fullkomligt älskade det. Vad är dina erfarenheter är det svårt att få arbetstillstånd och att skaffa bostad? Bästa hälsningar, Carina

Minna sa...

Hej Carina och kul att du lämnat kommentar. Arbetsvisum till Sydafrika kan vara väldigt kruxigt och du behöver isåfall ett företag som är villiga att sponsra dig. Om företaget kan bevisa att det inte finns någon sydafrikan som kan ta det jobbet så kan man alltså få 2 års arbetstillstnd till att börja med, som sen kan förlängas med ytterligare 2 r och så småningom kan man även få permanent uppehålls tillstånd. Själv är jag ju här nere som Svensktalande guide och resekonsult, vilket på grund av svenskan är ett special yrke. Har man väl ett jobb och visum så är inte boendet några som heslt problem att skaffa på plats..

Anonym sa...

Hej där! Nu har jag hittat hit också - lyckats missa denna sida! Iallafall, tyckte inte det såg så pjåkigt ut med porrlila och julgransgrönt :-) Får väl spara ihop och komma ner och inspektera själv så småningom! Kram vännen från Loella