måndag 24 november 2014

And the winner is...

Nu har jag valt ut en vinnare av boken: "Mitt Kapstaden" och det var Per som kammade hem vinsten. Han skrev såhär om sitt bästa Kapstaden-minne:
"Hej! Jag tillsammans med familjen (mor, far, lillebror o min sambo) var i Kapstaden, Stellenbosch o Hermanus under november månad för 3 år sedan. Vi fick uppleva mycket av det goda.

Alltifrån 60 års firande, golf, utflykter, sol, bad, vin, mat, vithajsdykning, pingviner, valar ja listan kan bli lång. Men vårt käraste minne av resan var vår dagstripp (tack för tipset Minna) till Godahoppsudden där vi fick njuta av fantastisk natur o utsikt.

Här togs även tillfället i akt då jag gick ned på knä o friade till min kära sambo som numera är min fru.
Vi väntar vårt första barn i mars månad o så fort barnet har blivit någorlunda gammalt så kommer vi att åka tillbaks för att visa barnet stället där jag friade till min fru. Ett underbart reseminne som vi fick dela m familjen tillsammans".


Stort grattis Per till ett exemplar av den trevliga boken, men framförallt ett jättegrattis till att ni ska bli föräldrar. Som nybliven förälder och med ett bröllop runt knuten så värmer det såklart extra mycket att höra hur du friade till din fru och att ni nu väntar smått. Lycka till och njuuut!!


2 kommentarer:

Scottish Moments sa...

Har precis hittat hit, vilken trevlig blogg! Sydafrika vet jag nästan ingenting om så ska bli kul att läsa!

Per Malmqvist sa...

Jag tackar ödmjukast för boken som kom med posten igår. Det blir härlig kvällslektyr framöver framför brasan o ett glas rött sydafrikanskt vin (...för mig o julmust för frugan). Mvh Per M