torsdag 13 februari 2014

Wedding venue - Check!

15 Jan 2015 kommer bli en alldeles fantastisk dag. Det är jag övertygad om.

 Då ska vi nämligen gifta oss!

Men för att det ska bli en bra dag så är det ju en hel del grejer som ska fixas och just nu känner både jag och F oss lite överväldigade av den långa "to do" listan.

Vart f-n börjar man?

Hur stort bröllop vill man ha? Vilka tror vi har möjlighet att komma till ett bröllop i Sydafrika, vad har vi för budget för hela kalaset, vart ska vi vara?....osv, osv.

Efter att ha googlat runt, mailat till massa ställen och sakteliga kommit fram till ungefär hur vi vill att vår dag ska se ut, tog vi igår med oss Fredrics föräldrar och körde ca 2 timmar, mitt ut i vindistrikten, för att titta på ett ställe.

In the middle of nowhere.

Och vi gillade det!

Nu känns allting genast lite mer hanterbart. När man vet vad man har för förutsättningar att jobba med.


Den 15 Jan kommer ni alltså hitta oss och våra nära och kära på det HÄR stället.




Som vi längtar!!!

3 kommentarer:

Bokcaféet i byn sa...

Vilken vacker plats ni valt för ert bröllop!
Hälsar Anna i Skåne

Anonym sa...

O,det kommer o bli hur bra som helst. Längtar tillbaka dit. Kram på er! S o. Le.

Carolina Roth sa...

Åh Minna- det är ju ljuvligt!

Tittar in här minst en gång i veckan, och har gjort det sen långt innan vi reste med er i oktober 2012. Längtar ständigt tillbaka till Sydafrika och försöker tipsa alla i min närhet om att resa dit, naturligtvis arrangerat av er. Nästa vecka kommer min barndomsvän ner och gör Minnas favoriter resan (Linda & Mattias) och jag vet att det kommer älska det.

När ni körde oss till flygplatsen för hemresan minns jag att ni pratade om både barn och bröllop- stort stort grattis till att allt är på gång!

Hälsningar från Skåne