torsdag 27 februari 2014

Grattis Karusellgrell!

Nu har vinnarna i Supersavertravels bloggtävling röstats fram och flest röster i kategorin Bo och leva utomlands fick en annan Sydafrika-blogg: Karusell Grell.

Stort Grattis till Marie!

Marie och hennes familj har pausat livet i Sverige för att spendera 10 månader här i Sydafrika och på bloggen får man följa deras härliga tid här nere.

 Besök på vackra vingårdar och restauranger varvas med vardags-betraktelser från barnens skolgång osv.

Deras liv just nu är nog något som många drömmer om och även jag som själv bor härnere är avis eftersom vår vardag naturligtvis ser väldigt annorlunda ut.
Men inspireras gör jag gärna och för er som planerar en resa till Sydafrika och vill ha tips på vingårdar att besöka och läsa om andra aktiviteter...kika in på deras blogg då de verkligen maxar sin tid här nere och har hunnit med hur mycket som helst!



Vinnare för bästa reseblogg blev välförtjänt Mary af Rövarhamn som även vann samma kategori förra året. Har ni inte läst deras blogg tidigare så gör det! Vilket äventyr!

Själv är jag jätteglad över att ha blivit finalist 2 år i rad och det är ju ni läsare som gör att man tycker det är kul att fortsätta bloggen..Så stort tack till er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för gratulationer Minna! Och grattis själv till en bra blogg. Den är en av mina inspirationskällor! Kram kram från mig.