söndag 8 september 2013

valar och vin...och massa mat förstås

Nu är jag tillbaka från mitt lilla break.

Efter en rätt lång och krävande månad på resande fot, behövde jag ladda batterierna och spenderade några avkopplande dagar i Hermanus med omgivning.

Stängde av allt!

Men för att backa bandet så bodde vi först en natt i Kapstaden. Denna gång valde vi supermysiga An African Villa, ett Guesthouse som finns med på resan som vi helt enkelt kallar: Minnas Favoriter.

An African Villa är ett ställe som vi använt i drygt ett år nu, och alla våra gäster har alltid varit jättenöjda. Det ligger i ett trevligt och säkert område, i de centrala delarna av Kapstaden och det är enkelt att promenera till det myller av restauranger man kan välja mellan.
Utsikten från An African Villa

Som alltid när jag varit ifrån Sydafrika ett tag, så är det jag saknar mest, en riktigt god köttbit så på kvällen hade vi bokat bord på restaurangen Carne som precis som namnet antyder, har bland det bästa köttet man kan hitta.

Deras mest kända rätt är en 1.2kg T-bone steak som räcker till 2 personer..och säkert fler också. Wholy S"#t vad den var stor!

 Men riktigt gott!

Och det var lite som att den jätte-bamse-enorma biffen satte ribban för de följande dagarna.

Som vi har ätit! Glömde helt bort att fota val, och tog mest mat bilder....Mumsig soppa, charkisbricka..krispig Calamari, fräscha mackor...ja, ni som rest till Sydafrika vet ju vad jag snackar om..Maten är oftast riktigt bra...och att det är så billigt skadar ju heller inte.

Så....Jag får helt enkelt försöka hitta några valbilder till mitt nästa inlägg om när vi åkte ut på valsafari...











Inga kommentarer: