fredag 5 juli 2013

Knysna Oyster Festival

Nu är vi i Knysna och Simola Hotel och än så länge har resan gått helt enligt planerna.

Har lyckats pricka in årliga festivalen: Knysna Oyster Festival och det är kul att se så mycket folk i Knysna mitt i vintern. Detta är ett 10-dagars event med massa olika utomhus-aktiviteter som Mountain Bike tävlingar, Marathon, långdistans löpning och massa annat.

I år har företaget som jag guidar åt, bytt hotell i Knysna så istället för att bo precis nere vid Waterfront, bor vi nu ca 5 km utanför stan på ett stort Golf Resort. Hotellet i sig är mycket bättre, med fräscha rum och vackra omgivningar, men självklart saknar man närheten till restauranger och affärer. De flesta kvällar har vi middag ihop med gruppen, men de kvällar som gästerna äter på egen hand, blir det oftast Room Service för min del...Börjar bli rätt less på Club Sandwich om jag ska vara helt ärlig.

Imorgon kör vi resten av Garden Route och sedan flyger vi vidare till Durban och en natts vistelse på lyxiga Fairmont Zimbali Lodge.  

Är bara knappt en vecka sedan jag flög från Sverige men det känns redan väldigt länge sedan. Man kommer snabbt in i guide-lunken och jag vill helst inte tänka alltför mycket på att det fortfarande är hela 9 veckor kvar tills jag och Fredric ses igen. Vi är vana vid att jag är ute och guidar titt som tätt men 2.5 månad är lång tid...

Tur att det finns Skype och chat m.m!



Inga kommentarer: