fredag 19 juli 2013

Amboseli National park, Kenya

Är supermysigt att vara tillbaka i Kenya och vi befinner oss just nu i Amboseli National Park som ligger några timmar öster om Nairobi. Är härifrån man ofta ser dokumentärer om Elefanter och har man riktig tur så kan man få underbara bilder med kilimanjaro i bakgrunden, och elefanter i förgrunden...just nu är det molnigt så blir nog inga såna bilder för oss men jag gillar den här parken väldigt mycket. 

Det som alltid slår mig när jag anländer i Kenya är va himla trevliga alla är. Inget fel på folk i SA men här verkligen ler alla stort och gör allt för att vi ska trivas...
Imorse såg vi inte mindre än 20-25 olika hyenor utspridda här och var..några helt ensamma och några i mindre klungor..tror aldrig jag sett så många på en och samma game drive på så många olika ställen.

Gruppen är helt ok och först trodde jag det kunde bli lite kalabalik eftersom de alla är väldigt olika men de verkar komma överens riktigt bra och det mesta flyter på automatiskt. Hinner jobba lite med mitt egna på kvällarna och sen är ju Fredric stor hjälp där hemma i Sverige...Han får dra ett ganska stort lass just nu.

Bilder kommer lite senare ikväll!


Inga kommentarer: